חג נחמד הוא ל”ג בעומר. כולם נאספים למפגש חברתי, מדליקים מדורה, לצידה מדליקים גם מנגל למען צליית הבשר, מבעירים עצים מכל סוג ומין כולל עצים תעשייתיים עם דבקים דחוסים בתוכם, מכייפים, אוכלים, שותים ונהנים, משאירים ערמות של אשפה מסביב והולכים הביתה שמחים וטובי לב.

מדורת ל"ג בעומר
מדורת ל"ג בעומר

רק דבר אחד שוכחים והוא הנזק הסביבתי והאקולוגי שנגרם כתוצאה מחג זה.
רמת זיהום האוויר בל”ג בעומר עולה לפחות פי 4 מעל המותר, והזיהום נמשך ימים אחדים גם אחרי החג, בין אם בגלל המאחרים לטקס ובין אלו המקדימים אותו.
ההשפעה על האטמוספירה היא הרסנית.
כאילו לא מספיקים לנו כל מפעלי התעשייה, כלי הרכב המזהמים, בתי זיקוק למיניהם ועוד, אנו יוזמים במודע זיהום אוויר משלנו במצוות ההיסטוריה היהודית.

אז תגידו, כן, זה חג יהודי והוא מסמל את תחילת מרד בר כוכבא, אבל מה אשם הכדור שלנו בזה שכדי לאותת אחד לשני לפני אלפי שנים השתמשו במדורות והיום אפשר לאותת בפלאפונים?
למה להמשיך ולגרום מידי שנה בשנה את הנזק הסביבתי הזה?
תשאלו מומחים להגנת הסביבה והם יספרו לכם על ההשפעות השליליות של ל”ג בעומר.
תשאלו את כל הסובלים ממחלות נשימה איך הם מפחדים לצאת מהבית ביום כזה.

הגיע הזמן שנתאים את עצמנו למאה ה- 21 בכמה מובנים ויפה שעה אחת קודם.
אין לנו כדור אחר לחיות בו. אמנם הזומבים שהבטיחו לנו שיגיעו היום כנראה לא יגיעו אבל זה רק בגלל שהם רואים שאנחנו מסתדרים טוב מאוד בלהרוס לעצמנו את סביבת החיים בצורה יעילה ביותר.

אז תחשבו על זה בסוף החגיגה אם לא קשה לכם…

 

תגובות בפייסבוק:

תגובות

תגובה אחת

  1. לדעתי לא קורה שום דבר אם פעם בשנה מדליקים מדורות . מה קורה שכל השנה המכוניות ושאר מריעין בישין מזהמים את האוויר . צריך לראות את זה בצורה הזאת ולקבל הכל בפרופורציה

    תמי

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d