פחות חשמל - יותר יקר
פחות חשמל - יותר יקר, צילום: אודי בורג

אז התבשרנו הימים האחרונים כי מאחר והיינו אזרחים טובים וחסכנו חשמל, גרמנו לחברת החשמל לירידה ברווחים של 400 מיליון ש”ח ולכן אנו מקבלים “פרס” בדמות ייקור נוסף של החשמל.
טיעון נוסף לעלייה הוא הפסקת הזרמת הגז ממצריים. נו, באמת.

האם אנחנו, אזרחי המדינה, אשמים שחברת החשמל מתנהלת בשרלטנות וחושבת שאם יש לה מקור גז אחד לייצור חשמל אפשר לשבת ולנוח? מדוע הם לא דאגו למקורות נוספים? למה אנו צריכים לממן זאת?

אבל עזבו את זה, מדוע אנו צריכים לשלם על הפסדיהם והם לא יקצצו כלום מההטבות של עצמם?
מה עם החשמל חינם שעובדי חברת החשמל, גימלאיהם ובני משפחותיהם ממשיכים לקבל לכל ימי חייהם?
זוכרים את המערכון על חברת החשמל מ”זהו זה”? אז תדעו שזה קיים במציאות עד היום.
בבית של עובד חברת חשמל לא תמצאו ולו מכשיר אחד שלא פועל על חשמל.

אם חשבתם שהטבת החשמל היא היחידה שיש לעובדים שם אתם טועים. מצאתי כתבה שפורסמה בוואלה חדשות, בספטמבר 2006, כתבה שנמחקה מהאינטרנט ונמצאת זמינה רק בשרתי ה- cache של גוגל. לקרוא ולא להאמין, ולכו תדעו מה מכל מה שכתוב שם ממשיך עד היום. תוכלו למצוא אותה גם פה.

האם ידעתם שעובדי חברת החשמל מקבלים קידום גם אחרי שהם יצאו לגימלאות? וגם מענק שנתי בגובה שתי משכורות?
הממונה על השכר באוצר הורה בתחילת שנת 2009 להפסיק את ההטבות האלה. אני תוהה אם זה אכן קרה מאחר ובפברואר 2010 הורה משרד האוצר גם כן לבטל את ההטבות האלה.

בטח תאמרו, נכון, אבל גם עובדי חברות אחרות זוכים להטבות שונות. אתם יודעים מה? אתם צודקים אבל קיראו את הרשימה הזו וחפשו עוד מידע בעצמכם ותגידו לי אם יש מה להשוות את הטבות עובדי חברת החשמל לאחרים? ועוד בחברה שמתלוננת על הפסדים???

מעצבן, נכון?

  [qrcode]

תגובות בפייסבוק:

תגובות

3 תגובות

  1. התשלומים וההטבות שמשולמים לעובדי חברת החשמל וגמלאיה ללא אישור האוצר נאמדים ב-300-400 מיליון שקל מדי שנה.
    ההטבות המפורסמות שמקבלים עובדי חברת החשמל, ובראשן השי לחג והחשמל חינם. סכומי הכסף המיועדים להטבות אלה – המגיעים כיום לכ-2 מיליארד שקל – מוחזקים בקרן נאמנות מיוחדת, שלחברה אין שליטה בה. המשמעות היא כי לעובדי החברה ולגמלאיה מובטחים השי לחג והחשמל חינם למשך כל חייהם, ובכל סיטואציה – אפילו תיאורטית, של פשיטת רגל של חברת החשמל.

    שלמה אלון

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d