נכון, יכולתי לכתוב פוסט נפרד על כל נושא ובכל נושא אפשר להרחיב מפה עד עפולה.
אבל… רוב הנושאים קשורים באיזה שהוא מקום (חוץ מפסק הזמן).

חוק טל בוטל
חוק טל בוטל

חוק טל, למשל, הוא חוק שערורייתי שטוב שקמו חכמים והורו לבטלו.
הרי בן גוריון בשעתו כבר הודה שהוא טעה מיד אחרי שהוא נתן את הפטור הזה.
החרדים מנצלים את החוק הזה עד תום וחיים כטפילים על חשבוננו והמפלגות החרדיות מסובבות את כולנו על אצבען הקטנה וחולבות אותנו ללא הכרה במקום לשרת את המדינה גם הם.
והנה קם לו בג”ץ ועצר את החגיגה. ומה עושים החרדים? מוחים. על מה ולמה?
כי עכשיו הם יצטרכו לשרת בצבא ההגנה של מדינת ישראל והחליבה תפגע…
ומה עושים אמצעי התקשורת? מלבים את האש כי זה מייצר כותרות, מוכר עיתונים ומעלה את הרייטינג של מהדורות החדשות למיניהן.

אוטובוסים בשבת בתל אביב?
אוטובוסים בשבת בתל אביב? התמונה מישראל היום

רון חולדאי רוצה תחבורה ציבורית בתל אביב בשבת.
נפלא, אני בעד. סופסוף ראש העיר עושה משהו חיובי מלבד הקמת בטונדות במקום צמחייה.
ושוב, קמה זעקה של… החרדים והדתיים וגם של חלק מהחילונים שלא רוצים אוויר מזוהם גם בשבת.
וישנם גם את אלו שאומרים שלא נהפוך את נהגי האוטובוס לעבדים של שבת.

חברים, תתעוררו, תגידו, המיניבוסים שנוסעים בשבת ולוקחים מכם מחיר יקר יותר מהאוטובוסים זו לא תחבורה ציבורית? הם לא מזהמים את האוויר?
התחבורה הציבורית בחיפה שקיימת מקום המדינה לא מפריעה לכם? רק זו שתהיה בתל אביב מפריעה?
חברת החשמל, מפעלי המזון, הרדיו, הטלוויזיה, התעשיות הביטחוניות, ועוד חצי מדינה עובדים כרגיל בשבת ומה שמפריע לכם זה האוטובוסים בתל אביב? מישהו מכריח אתכם לעלות עליהם?
ובנוגע להפיכת הנהגים לעבדי שבת, גם לזה ניתן למצוא פתרון ורק מי שירצה יעבוד ומי לא, שינוח בבית. בלי כפייה.
ומה עושים אמצעי התקשורת? נכון, מלבים את האש כדי לייצר כותרות ולהביא רייטינג וכו’.

רקבת ישראל?
ויתרתי על תמונה של גילה

גילה אדרעי היא יו”ר ועד עובדי הרקבת (הטעות במכוון).
לא אכנס לסוגייה איך מישהי כמוה נבחרת לתפקיד כזה ואיזה רושם יש לציבור על עובדי הרקבת כשדמות כזו עומדת בחזית לייצג אותם.
אבל כן אתייחס לפרובוקציות שהיא מייצרת על גבם של בתי המשפט והציבור בישראל.
אישה כזו צריכה לשבת מאחורי סורג ובריח על מנת יראו וייראו. לא ייתכן שנרשה למישהו או מישהי ולא משנה מה תפקידו לזלזל במערכת המשפט ועוד להתמם לפני השופטת שהיא לא יכלה להגיע לדיון בזמן כי… הרכבת היתה מושבתת.
מתברר גם שעובדי הרקבת עצמם לא מרוצים ממנה ודורשים שהיא תפנה את תפקידה, רק שבמקרה הזה החשש שלי הוא שהם פשוט רוצים עוד יותר לעצמם ולא חו”ח לטובת הציבור. הם הרי טוענים שהיא לא השיגה עבורם כלום.
ואני תוהה איפה ראש הממשלה ושרי הממשלה ובמיוחד איפה שר התחבורה שדיבר פעם בקולי קולות על סגירת הרכבת ופתיחתה בצורה כזו שהציבור יוכל להשתמש בשירותיה באמת.

פסק זמן
פסק זמן

ו… פסק זמן קטן במחיר שערורייתי.
אז גיליתם ששטראוס עלית דופקת אותנו. מה אתם מתפלאים? רק הם דופקים אותנו?
חברת החשמל לא דופקת אותנו במחירי חשמל דמיוניים בגלל אי יכולתם לייצר חשמל אבל עם יכולתם לשאוב משכורות עתק ותנאים מופלגים?
העיריות לא דופקות אותנו עם ארנונות בסכומים דמיוניים שאמורים לכסות משכורות של גופים מנופחים ובירוקרטיים בעיריות?
אז נכון, צריך למחות, רק שאני תוהה למה המחאה הזו תוביל.
ראו מה קרה למחאה החברתית… ההיא שהיתה פה בקיץ… מישהו זוכר???
אז אחרי שלקחנו קיט-קט במקום פסק זמן מי יוכל לענות… איך אפשר יהיה להרים פה פעם אחת ולתמיד מחאה אמיתית?? כזו שתשפיע???
רעיונות יתקבלו בברכה.

[qrcode]

תגובות בפייסבוק:

תגובות

5 תגובות

  1. אתה מערב כמה נושאים יחד וזה לא יוצא טוב, אבל גרוע מזה, זה גם לא מבוסס במיוחד:
    1. גיוס חרדים – מתי בדיוק בן גוריון התחרט ? ועל מה ? בתקופת בן גוריון הפטור היה מוגבל ומוגדר היטב. לא היה לו על מה להתחרט.
    החרדים, בדיוק כמו הערבים, יודעים שהצבא לא מחכה להם. תראה כמה זמן לקח להרים את המסגרות “הייחודיות” בתוך הצבא. בתוך החרדים והערבים יש אנשים שמאוד ישמחו לשרת ברגע שיציעו להם מסגרות מתאימות של שירות לאומי או צבאי. אתה באמת רוצה שכל ערביי ישראל ישרתו בצבא ? אתה באמת רוצה צבא שלם שבו יש הפרדה בין גברים ונשים ? שמעת על הרב שהודיע שאם צה”ל מבטל גיוס נשים הוא מורה לכל תלמידיו להתגייס ? יש כאן ערכים שמתחרים אחד בשני, ולא מדובר בסוגיה כל-כך פשוטה. חוק טל ניסה לפתור בעיה אחת – תעסוקת חרדים, על חשבון בעית שניה – שויון בנטל הבטחון. מה שלא יהיה שיבוא במקומו, לא יהיה פחות מורכב ממנו.

    2. תחבורה ציבורית בשבת – אז רון חולדאי במסגרת הערכות לבחירות התחיל לבוא עם ממתקים: חניה בכל העיר בתו חניה אחד (שידפוק בגדול את תושבי מרכז העיר שגם כך מתקשים למצוא חניה), ועכשיו – הבטחה לתחבורה ציבורית בשבת. כאילו יש לו הסכמות עם חברות התחבורה הציבורית. כאילו יש עובד שיגידו לו שיש לו משמרת בשבת והוא יגיד שהוא לא רוצה בבטחון שלא יפטרו אותו. איפה אתה חי בדיוק ?

    3. רכבת ישראל היא חברה במשבר, אבל הבעיה של ההנהלה לא של העובדים. הם לא יודעים לנהל מאבק תקשורתי ויוצאים הרעים, אבל מי שאשם זו ההנהלה. למה העובדים צריכים לשתף פעולה עם מהלך שאומר שחלקם ילכו הביתה ? או שאתה מאמין שעובדי תחזוקה יהפכו במטה קסם לעובדי משרד ? ומה אתה חושב יקרה בעוד חמש שנים במכרז התחזוקה הבא למחירי התחזוקה, כשכבר לא יהיה צריך להתמודד עם אפשרות תחזוקה פנימית של הרכבת ? קח את ההצעה המטומטמת על פיצול החברה ל-3 שהציע אתמול שר התחבורה – http://www.israelhayom.co.il/site/newsletter_article.php?id=15409&hp=1&newsletter=06.03.2012 שזה נסיון פשוט להפרד ומשול. זה באמת יפתור את בעיות הרכבת ? מה שיפתור את בעיות הרכבת זו הנהלה שתפסיק לנסות להחליש את העובדים על ידי הפרטות, ותיקח על עצמה את המלאכה של עבודה מול העובדים. עשו את זה במספיק מקומות בעולם, וזו הדרך היחידה. אבל זו עבודה קשה אז הרבה יותר קל למכור לנו לוקשים, וכשהועד לא חכם, אז הלוקשים נאכלים בתיאבון.

    4. אתה מבלבל בין התאגידים הפרטיים שדופקים אותנו יפה (שטראוס בהחלט בולטת בעניין עם הבדלי מחירים עצומים בין חו”ל וישראל, אבל גם אוסם מוכרת הרבה יותר בזול למגזר הערבי ויש עוד הרבה דוגמאות) לבין התאגידים הציבוריים שם הסיפור הרבה יותר מורכב.
    קל למשל את סיפור החשמל- התעריפים עולים כי הממשלה לוקחת מס על הדלק, וכי הגז הולך ונגמר בגלל שהתכנון היה דפוק. חברת החשמל לא אשמה בזה שהממשלה לא מקיימת התחייבויות. חברת החשמל כן אשמה בזה שהיא לא יעילה. ושוב – הפתרון היחיד כאן הוא הנהלה עם ביצים שעובדת עם העובדים ומולם, ולא מנסה לברוח להפרטות.
    בקשר לעיריות אתה קונה את הלוקשים של השלטון המרכזי. הארנונה גבוהה כי הממשלה שלנו זורקת כל אחריות אפשרית על השלטון המקומי ובורחת. ואז העיריות נאלצות לגלגל את זה הלאה. תעבור עיריה עיריה בארץ, ותופתע לגלות שברוב המקרים יש יחס מאוד סביר בין הארנונה לבין השירותים.

    אתה רוצה מחאה שתשפיע ? תנסה להוביל מאבקים חברתיים ממוקדים, מהסוג של לא קונים פסק זמן. כן רוצים תחבורה ציבורית בשבת. תמצא אנשים שדומים לך. תעבוד איתם. וכמובן – אם זה לא מספיק אפקטיבי בשבילך – תתארגן במפלגה. ככה זה. את המציאות משנים בחיים פוליטיים. בתוך החיים הפוליטים או לידם. אין דרך אחרת.

    המחאה, אגב, לא מתה. זה רק שלתקשורת נמאס לדווח עליה –
    http://j14.org.il/

    1. גיל,

      השקעת, אז גם אענה:
      1. בן גוריון התחרט ואתה יכול לקרוא את צילום מכתבו פה: http://tinyurl.com/89cdmlf
      אני לא רוצה את הערבים בצבא כמו שאני לא רוצה את החרדים בצבא, אבל ישנן עוד מסגרות בהם הם יכולים לשרת את המדינה בדיוק כמונו. בתי חולים, ועוד. אז למה לא לחייב אותם?

      2. בחיפה זה עובד מקום המדינה. למה? כי העובדים שם חיים בפחד שיפטרו אותם? לא נראה לי. אז אין סיבה שהמתכון של חיפה לא יעבוד גם בערים אחרות בדיוק באותה צורה.

      3. אכן הצעה של שר התחבורע היא אווילית במקרה הטוב… 3 חברות לתפעול רכבת אחת??? אפילו בחלם לא חשבו על זה. אבל קרא את התגובה הזו ותגיד לי שהיא לא נכונה: http://tw.gs/Q7Vef
      חלקם של העובדים צריך ללכת הביתה, כי כמו בכל מנגנון הסתדרותי, ובלי שאני מכיר את המערכת מבפנים אני מוכן להתערב שלפחות 10% (ואני צנוע) יכולים ללכת הביתה ושום תפקוד של הרכבת לא ייפגע. שלא לדבר על ההתנהלות המאפיונרית של יו”ר הועד וחבריה.

      4. חברת חשמל היא אחד הגופים המסואבים ביותר שקיימים במדינה. אם היית יודע מה מרוויחים העובדים היית רותח על התעריפים שאתה שצריך לשלם עבור חשמל. גם שם, בדיוק כמו ברכבת, ישנו אחוז לא מבוטל של עובדים שפשוט לא נחוצים שם אבל אף אחד לא יכול לפטרם.
      ולגבי הארנונות? כבר התפרסמו מחקרים שהארנונה מממנת בעיקר את משכורות גופי העיריות המנופחים לבלי הכר.
      נראה לך שעיר כמו תל אביב צריכה בניין מלא פקידים לגובה של 13 קומות ועוד כמה בניינים נוספים של פחות קומות ביתר רחבי העיר מלאים בעוד פקידים מיותרים, כדי להתנהל? במימוננו?
      נכון, גם הממשלה אשמה, אבל היא אשמה שהיא לא דורשת מכל הגופים האלה להתייעל… מהסיבה הפשוטה.. שגם הממשלה שלך ושלי היא גוף מנופח ללא הכרה.

      ולגבי התארגנות במפלגה, אתה מכיר מפלגה לא מושחתת שאפשר להתארגן בה? כי אני ממש אשמח לממש את האופציה הזו על מנת לשנות פה דברים.

  2. אפשר להעלות פה מחאה של ממש.
    זאת לא בעיה, זה רק מצריך מאיתנו לעשות משהו מזעזע..

    בצרפת לדוגמא אילתרו בקת”בים… אחרי שכמה כאלה העלו באש בניין ממשלתי , דברים נראו אחרת.

      1. דווקא אפשרי, ביום שזה יהיה בצורה מאוגדת.
        שאנשים יגידו “טוב, נעשה משהו ברמה הפלילית ונלך ביחד כולנו לכלא”.
        ברגע שזה יבוא ממספר רב של אנשים.. אזי שזאת תיהיה מחאה של ממש, ואף אחד לא יכלא.

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d