האם למצב הזה אנו מייחלים?
האם למצב הזה אנו מייחלים?

קראתי את כתבתה של מרב בטיטו, במוסף “7 ימים” בידיעות אחרונות מיום 31/8/2012 ולא האמנתי…
לא האמנתי בדרום סודן המצב כל כך קשה.
לא האמנתי שבעיר ג’ובה אין בעצם ג’ובות, אין חשמל ואין מים זורמים.
לא האמנתי שאוגוסט הוא החודש הנעים ביותר בשנה.

אבל יותר מזה, לא האמנתי כמה כתבה בעיתון שאמור להיות ישראלי יכולה להיות אנטי ישראלית בכוונה תחילה.

לא האמנתי איך הגב’ בטיטו לא טרחה להזכיר במילה בכתבה את עצם העובדה שכל אותם דרום סודנים היו פה בעצם בהגדרת שב”חים.
לא האמנתי איך הגב’ בטיטו שכחה להזכיר בכתבה למה הפכו אזור התחנה המרכזית בתל אביב, ועוד אזורים בערים שונות בעקבות שהייתם הבלתי חוקית של הדרום סודנים וחבריהם מאריתריאה, צפון סודן ועוד מדינות אפריקניות.
איך את מרגישה כשאת מסתובבת באזור התחנה המרכזית החדשה בתל אביב בשעות הערב??? אני יכול להגיד לך שאני… מפחד.
אני לא מאמין שהיא גם שכחה להזכיר כמה אזרחים ישראלים הותקפו באזורי מרכזי הערים שלנו ע”י אותם שב”חים, וכמה גניבות ופריצות נעשות על ידם…

[pullquote align=”left” textalign=”right” width=”35%”]
שונאי ישראל שוב מפגינים בתל אביב
האם במחיר חופש הביטוי יכול כל אמצעי תשקורת ישראלי להבליט את המאבק של ה”פלסטינים” ועוכרי ישראל במדינה בה הם חיים בכותרת ראשית?
המשיכו למאמר…
[/pullquote]

אבל העיתונאית המכובדת כן טורחת להזכיר כמה ח’אלד הדרום סודני מאוכזב ממדינת ישראל שגירשה אותו בחזרה לארצו ולא דאגה להשאירו בישראל ולטפל בכל מחסורו, וגם מספרת היא איך טרזה, עוד שבחי”ת, אומרת שמדינת ישראל זרקה אותה. לא אכנס למה שנראה כסילוף מידע בכתבה שלהשכיר חדר בדרום סודן עולה 300 דולר לחודש במדינה בה אין אוכל, מים זורמים, חשמל ועבודה…
טורחת הגברת נכבדה להזכיר את המחלות הנפוצות בדרום סודן וכמה קשה הקיום שם בעקבות המלחמות הבלתי פוסקות לאחר שדרום סודן הכריזה על עצמאותה רק שוכחת היא מה עבר על מקימי המדינה העברית בארץ ישראל, שחוו מלחמות ומחלות קשות בשנות הקמת המדינה ואחריה. שוכחת היא את המלריה, דיזנטריה ועוד מחלות קטלניות שקטלו בחלוצים בכמויות.
שוכחת היא גם את אלפי (או עשרות אלפי) הנזקקים אזרחי ישראל שמשוועים לעזרת הממשלה על מנת להתקיים וכל מענייניה נתונים לרווחתם של מי שהסתננו לפה באופן בלתי חוקי יען כי שמנו כעַם רחום וחנון יצא למרחקים.

אנשים כמו עיתונאית זו ואחרים בתקשורת הכתובה והמשודרת הם “האויב שבפנים” שלנו. הם אלו שיחפשו כל במה אפשרית להתנגח במדינה על מזבח הרייטינג.
הם אלו שיכפישו כל חלקה טובה הקיימת פה והכל בגלל מה?
מה לא הייתי נותן כדי להבין כיצד פועל המוח של אותם “אזרחים טובים” היוצאים כנגד המדינה שממנה הם ניזונים ומתקיימים? מדינה בה הם נולדו וגדלו…

הגברת בטיטו, על המונח “עניי עירך קודמים”, כבר שמעת?
אולי תְרַתְמִי את ותִרְתֵמִי את כלי התקשורת שבו את עובדת וממנו את מתפרנסת כדי לדאוג לרווחתם של אזרחי ארצנו במקום לרווחתם של מי שהנם אורחים לא קרואים כאן?
אני מבטיח לך שכשתסיימי לעזור לעניי עירנו אני אישית אשתדל לסייע לך להילחם את מלחמתם של סובלי העולם (או לפחות דרום סודן).

חדלי להיות “האויב שבפנים” והפכי לידיד והחבר שבפנים המסייע לאזרחי המדינה קודם ולאחרים אחר כך.

אני מבין ויודע שבמדינות אלו באפריקה חיים מיליוני בני אדם בתת תנאים, אני גם יודע (תתפלאו) שהם זקוקים לסיוע אדיר בשיקום מדינותיהם וכלכלתם, אבל אנחנו לא הכותל המערבי של העולם, וקצת פרופורציה ותאור האמת בסיקור העיתונאי לא תזיק.
[important]נכון, “ידיעות אחרונות” צריך למכור ומה מוכר יותר מאשר כותרת שאומרת ש”שליחת 7 ימים היתה שבוע בשכונות המלריה של דרום סודן”?[/important]

[qrcode]

תגובות בפייסבוק:

תגובות

2 תגובות

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d