אלטרוקסין
אלטרוקסין – האם יהיה סוף טוב לסיפור?

הבלוג יצר קשר עם עורכי הדין שבית המשפט החליט כי יובילו את התביעה הייצוגית, עו”ד יעקב דוידוביץ ועו”ד ארנון גרפי.
כפי שידוע לכם, לבית המשפט הוגשו עד היום 8 תביעות ייצוגיות שונות.
בחודש יולי האחרון החליט בית המשפט בראשות השופט פרופ’ עופר גרוסקופף, כי כל התביעות יאוחדו ועו”ד יעקב דוידוביץ ישמש בא כוח המייצג בכל התובענה, ועו”ד ארנון גרפי יהיה אמון על ניהול חלק התובענה הנוגע לקופות החולים.
תאריך הדיון הראשון נקבע ל- 27/2/2013. קצת רחוק אבל טוב שנקבע.

בהתכתבותי עם עו”ד דוידוביץ, לאחר שביקשתי ממנו עדכונים לגבי התביעה לצורך פרסום פה בבלוג, הוא ציין שהוא רואה חשיבות רבה לפרסום זה מאחר וזו בעצם סוג של “קריאה אחרונה” לכל הנפגעים בפרשה על מנת שיהיו מצויידים באסמכתאות רפואיות, מאחר ובבוא העת ככל הנראה נצטרך לעשות בהן שימוש.

אז קדימה למלאכה!
הורידו את טופס השאלון ויפוי הכוח מכאן, מלאו אותו וענו במדויק על כל השאלות המופיעות בו ושלחו אותו למשרדו של עו”ד דוידוביץ לפי הפרטים הרשומים בסוף המסמך. כמובן שמותר לכם ואפילו רצוי שתבחנו את הנושא עם עורך דין שלכם לפני שתנקטו בצעד כלשהוא, אך מאחר ובית המשפט כבר קבע, ובכך נתן סוג של בלעדיות לצוות עורכי הדין הנ”ל, כנראה שהם אלו שיעשו עבורנו את העבודה ונקווה שעל הצד הטוב ביותר.
[pullquote align=”left” textalign=”right” width=”35%”]
הראיון עימי אצל קרן נויבך בנושא האלטרוקסין
בתאריך 13/11/2011 התראיינתי בנושא שערוריית האלטרוקסין אצל קרן נויבך, בתכניתה “סדר יום” ברשת ב’. האזינו לשיחה במלואה.
[/pullquote]

הורידו גם את הטופס הזה המסביר מהי תובענה ייצוגית, קראו אותו לעומק, ובמיוחד את הפיסקה האחרונה שמסבירה מה עליכם לעשות בנתיים. שימו לב להתייחסות גם במסמך הזה האומרת שהרופא לא יכול לסרב לרשום בתיקכם את כל השתלשלות העניינים כפי שתתארו לו.

עורכי הדין הגישו תביעה ייצוגית מתוקנת לפני כשבועיים, בסך 4.5 מיליארד שקל, וב- 23/9/2012 הם כינסו מסיבת עיתונאים בנושא.
במסיבת העיתונאים עו”ד דוידוביץ התייחס לאחריות המוטלת על חברת גלקסו וכן על האחריות המוטלת על קופות החולים כללית ומכבי, שאף שהיה בידיהן מידע, הן לא מצאו לנכון ליידע אף לא את הרופאים העובדים אצלם. “רק אחרי 11-10 חודשים נזכרו בקופות ופרסמו הודעה נרחבת בעניין, מעט מדי מאוחר מדי”, אמר עו”ד דוידוביץ.
“מדובר בשערוריה של מאות אלפי חולים שסובלים מתופעות לוואי, מצוקות קשות ולכאורה אין מי שלוקח אחריות”, אמר עו”ד גרפי, התביעה הזו חשובה ביותר וזה כוחה של התביעה הייצוגית. בעלי הכוח מבינים את הפגיעה בכיס. אנחנו עושים פה שירות חשוב לציבור לא רק בעניין שלהביא את האשם בדין ולגרום שישתנו נורמות התנהגות של גופים שלטוניים”. “חולים סבלו מדיכאון ועייפות והרופא אמר להם שכנראה הם סובלים מבעיה נפשית. שמענו על רבים שהופנו לקבלת טיפול נפשי”, מוסיף עו”ד כהן.

כפי שידוע לכם קמו מספר קבוצות בפייסבוק הדנות בתופעות הלוואי שגרמו התרופות החליפיות ותוכלו למצוא המון מידע גם שם. אחת הקבוצות הגדולות היא זו.

כמובן שקופות החולים כמו גם חברת פריגו דוחות בביטול את כל הטענות שהועלו בתביעה וכל שנותר לנו הוא להמתין לחודש פברואר 2013 לתחילת הדיונים.
הבלוג ימשיך לעקוב אחר התפתחות העניינים ויפרסם עידכונים על בסיס קבוע לכשייתקבלו ממשרדי עורכי הדין המובילים את התביעה.

אני חייב לציין שאני אישית סובל גם כן מתת פעילות של בלוטת התריס וטופלתי מלכתחילה באלטרוקסין ולמזלי המעבר לתרופה החליפית יותירוקס עבר בצורה חלקה.
הלוואי ואפשר היה לאמר זאת לגבי יתר עשרות האלפים הסובלים עד היום מתופעות החלפת התרופה.

אתם מוזמנים להעלות במערכת התגובות של הבלוג, פה למטה, כל שאלה בנושא, ואני אשתדל להעביר כל שאלה עניינית לעורכי הדין על מנת לקבל תשובה מסודרת. שיהיה לנו בהצלחה!

[qrcode]

תגובות בפייסבוק:

תגובות

19 תגובות

  1. גם אני מהנפגעים, כמובן סבלתי מהחלפת התרופה, לא ידעתי על שינויה עד שגיליתי בתקשורת מהעיתונים אז הבנתי פשר סבלי ומיד כמובן פניתי לרופאה ששינתה לי פעמיים סוג תרופה, יצרתי קשר עם בא כוח הנפגעים אשר הבטיח כי אוטומטית אני כלולה בייצוגית ואף בקש את הנייד שלי ומסרתי לו. שאלתי היאL מדוע בא כוח הנפגעים בתביעה הייצוגית, אינו יוצר קשר בכל צורה שהיא, עמי, ליידע על ההתפתחויות וכיצד אפוצה. מבקשת בכל לשון בקשה כי יתקשר עמי.

  2. כיצד מתעדכנים ומבררים באשר להתפתחויות בנושא התביעה הייצוגית ?
    אשמח לסייע ככל שאוכל בכדי שהעוול שנעשה יתוקן ובעיקר לעתיד:
    חברה שחושבת להוביל חולים לנזקים בריאותיים בלתי הפיכים כמו במקרה הנ"ל
    תחשוב טוב טוב לפני ותספק בידינו אינפורמציה חשובה הקשורה בעתיד מצבינו הבריאותי.
    ולא כאמור – נזקים בריאותיים.

  3. פינגבק:עדכונים בפרשת האלטרוקסין - סרוב משרד הבריאות להעביר מידע בנוגע לליקויים באלטרוקסין | הבלוג של אודי בורג - בלוג בענייני היום

  4. אני מאוד מאוד מקווה שמשהו ישתנה ושיאשרו חלופות נוספות מעבר לסינטרואיד שגרם לי לתופעות נוראות וגם לאחר שעברתי ליוטירוקס ממשיכה לסבול מתופעות נוראיות וממש מיואשת מהמצב גם הרופאים לא ממש משתפים פעולה בלשון המעטה… בקיצור אני מאוד מקווה שהשרה החדשה תשנה משהו למרות שהיא לא מראה סימנים לכך אלא להיפך נראה לי שהיא הולכת בדרכו של ליצמן שהיה זוועתי וכנ”ל גם היא אבל צריך לקוות ואני מקווה שהתביעה אכן תוביל לשינוי ושזה יקרה בקרוב אשמח לקבל עדכונים לגבי כל הנושא הזה

    כוכבית
  5. ת’כלס- יכול מאוד להיות שהיצרן ישמח להחזיר את הייצור הישן לפעולה תמורת הסכום המקורי שאותו קיבל וכדאי לנו לבדוק את העניין. כמובן שהיבואן וקופות החולים יסבירו לנו שזה לא אפשרי וינסו לשים רגליים… כי התרופה הג’נרית משתלמת יותר ולהם כפי שאנחנו רואים, לא ממש אכפת מהבריאות שלנו.

    silver account

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d