למה שתשלמו עלי עמלה?
למה שתשלמו עלי עמלה?

ובמסגרת פינתנו “אקסיומות והאם חובה לקבלן” בחרתי להעלות הפעם את נושא עמלת הרכישה באינטרנט של כרטיסי הקולנוע וההטבות שניתנות בצורה מוגבלת משהו לכוחות הבטחון.

האם חשבתם פעם מדוע קיימת עמלה על רכישת כרטיסי קולנוע באינטרנט?
או שגם אתם מאלה שרואים, נאנחים ומשלמים?
מדוע בעצם אנחנו שותקים לנוכח העמלה הזו שנעה בטווח של 3.90-4.50 שקלים לכרטיס?
הרי אם תחשבו על זה, אין לעמלה זו שום סיבה נראית לעין.
הרי מעצם הרכישה באינטרנט אנו מוזילים עלויות לבעלי בתי הקולנוע. הם צריכים פחות כוח אדם על מנת לטפל במכירת הכרטיסים. מערכת ממוחשבת יש להם הרי ממילא כי אחרת איך הם ינהלו את מכירת הכרטיסים בקופות?
רוב האנשים מדפיסים היום את הכרטיסים בבית, אז הנה חסכנו להם גם את הוצאות הנייר על הדפסה אצלם במסופי קבלת הכרטיסים.
תגידו שעולה להחזיק את אתר האינטרנט? נכון ולא נכון, הרי את האתר הם הקימו על מנת לפרסם את עצמם ועל הדרך הכניסו שם את המכירה עצמה להגדלת הכנסות.
ומערכת הסליקה באתר קיימת ממילא כי בקופות הקולנוע משתמשים בה גם כן.
אז מה הסיבה לעמלה הזו?
הסיבה היא כי אנחנו פראיירים ומשלמים, מקטרים ושותקים.
מה שמעניין הוא שבתי הקולנוע מציעים לכם (אמנם בקטן מאוד בתפריטים שלהם) לרכוש מנוי לכמות כניסות, 6 או 10 כניסות, שמוזילות לכם משמעותית את מחיר הכרטיס ומשום מה על רכישת מנוי באינטרנט אין עמלה. ודווקא המנוי מגיע בצורת כרטיס מגנטי שיש עלויות לייצורו, וכן עלויות כוח האדם שצריך לחלקו למנויים המגיעים לקופות לאסוף את המנוי.
אתם הבנתם את ההיגיון הזה?

אמשיך עם עוד נושא בעניין בתי הקולנוע ואלו הן ההטבות לאנשי כוחות הביטחון.
בתי הקולנוע מציעים כרטיסים בהנחות לחיילים, ויתר אנשי כוחות הביטחון.
אבל מה? את ההנחה ניתן לממש רק בקופות בתי הקולנוע ולא ניתן להזמין טלפונית או באינטרנט.
מה הועילו חכמים?
זה אומר שחייל שמגיע לחופשה יכול בעצם לנצל את ההטבה הזו רק לסרטים שהביקוש אליהם נמוך, שהרי בהגיעו לקופה לפני הסרט, מן הסתם המקומות הטובים לסרטים המבוקשים כבר אזלו מזמן.
האם כל כך קשה להוסיף במערכות המחשב של אתרי האינטרנט עדכון תוכנה שיקבל גם את מספרו האישי של איש שירות הביטחון? (ולכל איש שירות בטחון יש מספר כזה) ובלי עמלה כמובן???
האם לחיילינו לא מגיע לצפות בסרטים חדשים בכיף?

אינני מעלה כאן את סוגיית עלויות המזון במזנוני בתי הקולנוע מאחר וכולנו מחכים לראות בכיליון עיניים מה יקרה ב- 1/1/2013, היום בו יהיה מותר להכניס מזון ומשקאות לבתי הקולנוע.
אין לי ספק שבאותו יום מחירי הכרטיסים יעלו ו…כמובן עמלות הקנייה באינטרנט.
איפה אנשים כמו השר כחלון (שפורש וחבל) שיביאו לשינוי גם בנושאים האלה?
ומסתבר שכבר כתבו על כך לא פעם ועדיין אנחנו משלמים את המחיר…

ולתגובות בתי הקולנוע:

פניתי לרשתות בתי הקולנוע המובילות והעברתי להם את המאמר לפני פרסומו על מנת לקבל את תגובותיהם.
רשת “רב-חן” לא חזרה אלי וגם מרשת “Yes Planet” עוד לא חזרו אלי עם תשובה עד לפרסום המאמר הערב.

מרשת “סינמה סיטי” חזר אלי גיל, מנהל שירות הלקוחות, ולדבריו עמלת הרכישה באינטרנט של כרטיסי הקולנוע נגבית על ידי חברה חיצונית בשם טיקט.נט שמוכרת את הכרטיסים עבור כל בתי הקולנוע ולדבריו הם לא רואים אגורה שחוקה מהעמלה הזו.
לשאלתי מדוע לא יתחזקו הם מערכת כזו ויחסכו ללקוחות את העמלה נעניתי ע”י גיל שאין להם את היכולות האלה והם לא בית תוכנה.
עוד ציין גיל, שממילא רוב הציבור היום משלם על כרטיס קולנוע אחד ומקבל את השני בחינם במסגרת ההטבות השונות שניתנות במועדונים השונים ובאתרי הקופונים השונים.
לגבי ההטבות לכוחות הבטחון אמר גיל שהם עובדים על פתרון וכבר כיום קיימת לטענתו האפשרות להתקשר ולבקש שמירת כרטיסים בטלפון ולפני הסרט להגיע ולהציג את התעודה הנדרשת ולשלם בהנחה. האפשרות הזו קיימת לא רק לאנשי כוחות הבטחון, אלא גם לגבי נכים, אזרחים ותיקים ועוד. אישית, אני תוהה כמה מכם, הקוראים, מכירים את האפשרות הזו.
לגבי הכנסת מזון לקולנוע, אומר גיל, כי כבר כיום הם מאשרים להכניס כל מוצר מזון אשר תביאו עמכם מהבית ובתנאי שהוא נמכר אצלם במזנונים.

מרשת בתי הקולנוע “לב” קיבלתי את התגובה הבאה:
העמלות של רשת בתי קולנוע לב הן מהנמוכות בבתי הקולנוע בארץ .
ההזמנות באינטרנט מתבצעות דרך חברה חיצונית, אשר מפעילה ומתחזקת את האתר.
חשוב לציין שמנוי קולנוע לב פטורים מתשלום עמלות- במקרה שלהם אנחנו סופגים את עלות העמלה.
אגב, למעלה ממחצית המזמינים באינטרנט הם מנויים של הרשת, והם כאמור נהנים מהזמנת כרטיסים מראש ללא תוספת עמלה.
כרטיסים מוזלים אשר נדרשים בהצגת תעודה לא ניתנים להזמנה באנטרנט מאחר ואין לנו גישה לבסיסי נתונים חיצוניים (צה”ל,משרד הביטחון, משרד לאזרחים וותיקים…)
ניתן בהחלט לפנות לקופות הקולנוע טלפונית לשמירת כרטיסים ולשלם בהצגת תעודה רלוונטית בקופה.
המחירים במזנוני לב הם הנמוכים ביותר בבתי הקולנוע בארץ ובהפרש ניכר.

לשאלתי מדוע לא יקימו מערך מכירות כזה על בסיס מערכת המחשוב שלהם ויימנעו מלהשתמש בחברה חיצונית קיבלתי מבתי הקולנוע “לב” את התשובה ש”לצערנו, אין לנו את הציוד הנדרש או הידע המקצועי הדרוש להפעלת מערך הזמנות שכזה.
יש לזכור שללקוח חשוב גם המוצר\שירות הסופי שהוא מקבל ולא רק המחיר.”

ואני עדיין תוהה, למה דרושה העמלה כשאפילו הבנקים מורידים לנו את העמלות על פעילות באינטרנט במקום בסניף???

[qrcode]

21/10/2012

ובאיחור מה, קיבלתי גם את תגובת בתי הקולנוע של “יס פלאנט”. וזוהי התגובה כפי שהועברה אלי מליעד קרימברג מנהלת השיווק:
1. לגבי עמלת האינטרנט, יש לציין כי מערכת הזמנת הכרטיסים באינטרנט הקמה תוך השקעה מרובה, ועוברת תחזוקה ושיפורים מדי יום. במערכת זו מושקעים משאבים רבים, וכל זאת על מנת לשפר את שירות ללקוח. כמו כן, מופעל מוקד תמיכה טכנית אנושי העומד לשירות לקוחות האתר המתקשים בביצוע ההזמנה במשך 24 שעות, 7 ימים בשבוע. כמובן שלמוקד זה עלויות רבות שאינן נופלות משכרם של קופאים. המערכת מאפשרת ללקוח להזמין מראש את הכרטיסים, וכמו כן לבחור את מקומות הישיבה. בדומה לרוב רשתות בתי הקולנוע בארץ ובעולם, נגבית על שירות זה עמלה. בפני הלקוח עומדת האפשרות לרכוש כרטיסים בקופות או בעמדות האוטומטיות שלצד הקופות ללא עמלה, וכן ניתן לרכוש מנוי, אשר מאפשר הזמנת כרטיסים באמצעותו ללא עמלה.
2. מחירי כרטיסי הקולנוע והמזנון הם מהנמוכים בארץ לבילוי במתחמים מושקעים ומתקדמים דוגמת בתי הקולנוע של החברה, ונמוכים ממחירי רשתות בתי הקולנוע בעולם המערבי. בשנים האחרונות אנו מאפשרים ללקוחותינו להכניס מזון דומה למזון הנמכר במזנוני הקולנוע אם ברצונם בכך.
3. לגבי הנחות לקבוצות מיוחדות, חברתינו החליטה להעניק הנחות לקבוצות מסוימות כמו כוחות הבטחון וגמלאים. כמובן שאנו מוגבלים בכמות ההנחות על ידי יוצרי הסרטים, ולכן אין באפשרותינו להגדיל את קבוצת מקבלי ההנחות עוד יותר. אותו הנ”ל לגבי מחירי מלווה.
4. הנחה עבור קבוצות – אנו מעניקים הנחה עבור קבוצות של מעל ל 30 איש. ניתן לפנות למשרדינו על מנת לברר כיצד ניתן לקבל את ההנחה. ההנחה ניתנת באמצע השבוע בלבד, לסרט בשבוע השלישי שלו, בתשלום מראש.

16/12/2012

נפתחה עצומה בנושא, כולכם מוזמנים לחתום ולהפיץ הלאה.

תגובות בפייסבוק:

תגובות

4 תגובות

  1. פינגבק:חוצפת בתי הקולנוע | הבלוג של אודי בורג - בלוג בענייני היום

  2. • שעת תחילת הסרט עצמו (אחרי הפרסומות והקדימונים) תוצג על הכרטיס ועל הלוחות האלקטרוניים. את זה הייתי קובע בחוק אם בתי הקולנוע לא עושים זאת וולונטרית. • צופה שיגיע לאולם אחרי מועד תחילת הסרט לא יוכנס. • סדרנים שעושים את העבודה שלהם – בפרט, מעיפים את מי שמסמס או מדבר בטלפון. • הגדלת מספר ההקרנות היומי. • תמחור לפי פופולריות: סרטים בבכורה, סרטים בשעות השיא וסרטים פופולריים יעלו יותר מסרטים ישנים, בשעות השפל ולא פופולריים (שווה להמשיך להקרינם אם מספר הצופים מכסה את הסכום שממילא שולם לבעלי הזכויות). • ביטול עמלת הרכישה באינטרנט/IVR והשתת עמלת רכישה בקופה, כדי לעודד מעבר לרכישה עצמית שלא מצריכה קופאים. • גביית עמלה על סרט שמוקרן בלי פרסומות וטריילרים. • גביית עמלה על בחירת כסאות (שורות טובות, מקום טוב באמצע) והורדת מחיר הכרטיסים שבהם המערכת בוחרת את הכסאות. • דאבל פיצ’ר: שני סרטים במחיר של אחד. • כרטיס חופשי יומי/שבועי/חודשי: צפייה בכמות בלתי מוגבלת של סרטים בפרק זמן מסוים בכפוף למקומות פנויים, ובלי הקרנות בכורה. • על כל כרטיס שנרכש, לחלק כרטיס לסרט נוסף במחיר מוזל בשעות השפל. • ריפיל חינם על הגדלים הכי גדולים של שתיה ופופקורן (שהעלות השולית שלהם נמוכה להפליא). • ביטול משרות מוכרי המזון והחלפתם באוטומטים (vending machines). • מעבר לספקי מזון זולים יותר (פפסי במקום קוקה קולה, פלדמן במקום מגנום). • החלפת המזנונים ברשתות מזון מהיר או שירותי קייטרינג, בסוגי מזון שמתאימים לאכילה בקולנוע, והרחבת מגוון מוצרי המזון.

    corporation offshore

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d