האמת הפשוטה
האמת הפשוטה

מספר אמיתות שמספר אנשים לא אוהבים לשמוע…

  • בואו נשים את זה על השולחן, אין, לא היה ולא יהיה סיכוי לשלום ביננו לערבים סביבנו. ואל תגידו לי שיש שלום ביננו למצרים או ירדן. ראיתם איזה מצרי או ירדני בתל אביב לאחרונה? או בכל מקום אחר בארץ?
    עד שהערבים מסביבנו לא יפנימו שהשיטות שלהם עברו מן העולם ושהיהודים לא מנסים להרוג אותם אלא להתקיים לא ישתנה פה כלום,
    ולא משנה מה אומר ג’ון קרי שכנראה רוצה ששמו יופיע בהיסטוריה האמריקאית, ובעצם מה יש להתפלא עליו? הוא אמריקאי אחרי הכל.
    אני מעדיף לנקוט בגישה המפוקחת של ליברמן במקרה זה.
  • יקר לחיות פה!
    וכל מי שיספר לכם אחרת, שהוא פועל למען שכבות הביניים וכו’ הוא פשוט לא דובר אמת. חזרתי מביקור בארה”ב ופערי המחירים שראיתי הם בלתי נסבלים. כמה דוגמאות: בגדי מותגים עולים שם פחות ממחצית מאשר פה וזאת למרות שבכל חנות תמצאו כמויות עובדים דימיוניות שערוכות לשרת אתכם. אז מה? הם לא מרוויחים?
    או מחיר הדלק, למה שם 4 ליטר עולים רק 11.5 שקלים ופה 30 שקלים? מה? הם לא מושפעים מעליית מחירי הנפט בעולם? שלא לדבר על מחירי מזון, רכבים והרשימה ארוכה.
  • אנחנו נכנעים לכפייה הדתית!
    הרבנות דורשת כתנאי לכשרות עובדים יהודים בלבד במסעדות ואין פוצה פה ומצפצף. אף אחד לא מוחה חוץ מכמה תגובות קלות בפייסבוק.
    החרדים מעמידים דוכנים בכל מרכז קניות חילוני ומנסים לשכנע חילונים להניח תפילין וכו’. ניסיתם פעם להעמיד דוכן לסנדוויצ’ים עם בייקון בבני ברק? לא נראה לי.
    והשיא: ניגש אלי חרדי באמצע הטיסה מניו יורק לארץ ושאל אותי אם אני מעונין להניח תפילין… דמיינו מה עניתי לו.
  • ביבי יהיה ראש הממשלה עוד שנים רבות.
    ולא, אני לא תומך שלו, אבל אף מפלגה לא מצליחה להעמיד מועמד ראוי שיוכל אפילו לדגדג את מעמדו של ביבי. לא, גם לא בוז’י הרצוג ובטח לא יאיר לפיד שאכזב את מרבית מצביעיו בהתנהלותו.
  • רוב הציבור (ולא רק בישראל) מעונין בתרבות רדודה ונמוכה.
    ראו את אחוזי הצפייה שמקבלות כל תוכניות הראליטי המטומטמות שמשודרות בטלוויזיה ונסו לעומת זאת למצוא כמה צופים בסרטי הטבע המדהימים של מוטי קירשנבאום.
  • מערכת החינוך בארץ לא יכולה להקרא מערכת חינוך. זו מערכת שמלמדת ילדים ונוער להיות תוכים, לדחוס מידע לצורך פליטתו בתחרות הישגים שנקראת מבחנים במקרה שלנו. נסו למצוא לי מורה שבאמת מחנך את תלמידיו… תפקיד שנשאר להורים בלבד… ורק לאלו שלא עסוקים מידי בעצמם או בתוכניות ריאליטי למיניהן.
  • אנחנו הישראלים לא נותנים אמון באף אחד.
    הישראלי המצוי חושב שכל אחד מנסה לדפוק אותו. בארה”ב הגישה האמריקאית היא קודם כל שמאמינים לך, וזה עובד כל כך נפלא שם שנפלא מבינתי מדוע זה לא יכול לקרות גם פה. מה השתבש לנו כאן שלא הצלחנו להגיע לזה?
  • יש לנו מדינה יפהפיה ונהדרת אבל אנחנו ממש לא מנסים לשמור עליה.
    ראו את כמויות האשפה שהישראלי משאיר אחריו בטבע. או איך נראים צידי הדרכים בכבישים בינעירוניים. ראו איך הרשויות הורסות בניינים ישנים מדהימים רק כדי לבנות במקומם מגדלים על מנת להכניס עוד כסף מארנונה.
    שימו לב איך המדינה מאפשרת ליזמים להרוס את פיסות הטבע המועטות הטבעיות שנשארו לנו כמו המלון של ישרוטל במצפה או הדיונות המועטות לחופי ארצנו, או את רכס החוף האחרון בתל אביב.

אני מניח שהבנתם את הרעיון, ויכולתי להמשיך עם הרשימה הזו עוד שבוע. אני לא אוהב טיוחים וכאלה שמנסים ליפות את האמת ולהסתתר מאחורי אמיתות שהם ממציאים ולנסות לדבוק בהם. תנו לנו את האמת האמיתית ותנו לנו כלים להתמודד איתה. הפנייה מיועדת כמובן למי שאמור להנהיג את המדינה.

[qrcode]

תגובות בפייסבוק:

תגובות

2 תגובות

  1. יצחק, אני דווקא דוגל בהתנתקות טוטאלית מה"פלסטינים". לתחום אותם בשטחים שהם רוצים ללא כניסה לישראל. לא לעבודה ולא לכלום. רוצים מדינה? בבקשה, תתמודדו. אבל אף אחד פה לא מוכן לעשות את זה. גם לא השמאל. הם רוצים לתת להם מדינה ואפשרות לעבוד פה שזה אסון מבחינתנו.
    ולגבי ההוא שצריך לתת לו צ'אנס… הוא לא קיבל מספיק???

    Udi Burg
  2. בסעיף הראשון יש סתירה פנימית. מצד אחד, אתה קובע שאין ולא יהיה סיכוי לשלום. מצד שני אתה מציב תנאי .עד שהערבים..וכו'. לא מסתדר. אם ההנחה שלך נכונה, ולאור המתרחש עם אמריקה ושאר העולם, בוא נתקפל מפה. ואל תגיד לי שאנחנו לא צריכים את האמריקאים. לא רק מטוסים הם יכולים שלא למכור לנו, אפילו ברגים ואביזרים שמשמים לתחזוקה. לפי שיטת הליברמנים, הרי שאנו אמורים להשאר בשטחים תמיד. כמה זמן נמשיך להיות רוב במדינה ? מתי נהפוך לדרום אפריקה של פעם? מתי יקום אצל הערבים בשטחים (שליברמן ואתה לא רוצים להחזיר איזה מנדלה שישיג להם שיוויון זכויות ויהפוך אותנו למיעוט ? גם בסעיף השני ישנה טעות. אין סתירה בין קביעה שיקר בארץ, לבין טענה של מישהו שהוא פועל למען שכבות הביניים, להפך. אם המצב קשה, אכן צריכים לפעול למענם. תן לו צאנס ואז נראה. לגבי הכפייה הדתית, אתה צודק, ואם אתה צודק גם לגבי ביבי, הרי שסיכם כל האצמיתותשלך לא משאיר תקווה רבה. מדובר על מדינה חרדית שהערבים הולכחים ומתרבים בה, וראש הממשלה דואג למי הבריכה ולמיטה זוגית במטוס. מסקנה – בוא נתקפל מכאן.

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d