"הצעה מיוחדת לחיילים"
“הצעה מיוחדת לחיילים”

כולכם שומעים בוודאי את סיפורי היחצני”ם השונים על פעילויותיהן החיוביות של חברות שונות במשק, ובכללן גם חברות הסלולר, לטובת חיילי צה”ל.
אבל את הסיפור שאספר לכם כאן לא שמעתם מאף יחצן בוודאות, מהסיבה הפשוטה שסיפור זה לא מביא כבוד לחברת אורנג’, וזה בלשון המעטה.

ובכן, סיפורנו מתחיל בבני החייל הצעיר, שנמצא בטירונות בהנדסה קרבית.
בשישי, לפני כחודש, הוא חזר מהבסיס בצהרי היום וברדתו מהרכבת, בעודו ממהר לתפוס את האוטובוס הביתה קרא לו נציג של חברת אורנג’ לדוכן שהיה ממוקם ביציאה מהרציפים של תחנת סבידור בתל אביב והציע לו “דיל מיוחד לחיילי צה”ל” של טאבלט של ASUS במחיר מיוחד כאמור.
בני שהיה לחוץ בזמן, והרעיון של טאבלט טייל במוחו תקופת מה, עצר לשמוע על מה מדובר והנציג סיפר לו שזה יתפרס לו ל-36 תשלומים, בכל חודש ירדו לו רק כ-30 ש”ח כל חודש מהשכר והמכשיר יהיה שלו, בלי לפתוח חשבון באורנג’ (בני לא לקוח אורנג’).

כאמור, בני היה לחוץ בזמן, וחתם על העיסקה על מסך דיגיטלי של מחשבו של נציג המכירות, הוא אפילו לא קיבל קבלה, אמרו לו שהיא תגיע בדואר תוך שבועיים, מה שעדיין לא קרה, לקח את המכשיר וחשב שעשה את עיסקת חייו.
אם היה לבני מעט יותר זמן פנוי הוא לבטח היה מגגל ורואה שמכשיר כזה עולה כ- 700 ש”ח בשתי רשתות המחשבים הגדולות בשוק.

המחיר של המכשיר ברשתות הגדולות
המחיר של המכשיר ברשתות הגדולות

לכששאלתי את בני מה גרם לו לגשת לדוכן והאם הוא התכוון לגשת ולרכוש מכשיר שם, הוא ענה שלא היתה לו שום כוונה לגשת לדוכן מיוזמתו אבל נציג המכירות, בעברית פשוטה, פיתה אותו.

פניתי לחברת אורנג’ היום, לשאול אותם כיצד הם מנצלים חיילים טירונים שנמצאים בלחץ ומשכנעים אותם לקנות מכשיר שעלותו כמעט 3 פעמים ממשכורתם החודשית, ועוד בתואנות שוא שזה מחיר מבצע מיוחד לחיילי צה”ל.
האם אין להם טיפת בושה לנצל כך חיילים?
את הפנייה ביצעתי באפליקצית שירות הלקוחות שלהם בפייסבוק, ונעניתי ע”י בחור בשם אולג שהתברר שהוא מנהל קשרי לקוחות מדיה חברתית בפייסבוק, ולאחר ששמע את טענותי הוא התעקש שבני רכש במודע את המכשיר לאחר שנמסרו לו כל הפרטים.
מה שנקרא, שמעתי אותך ומה שאתה אומר ממש לא מעניין אותי.

לאחר חילופי אימיילים עם אולג מאורנג’ הצלחתי לקבל את פירוט העסקה עליה חתם בני החייל “במודע”.
זהו קובץ בן 30 עמודים!!! ובמילים שלושים, עמודים שאין סיכוי בעולם שגם אני הייתי טורח לקרוא. בתוכו, באחד מהעמודים היה מחיר ה- Notepad שבני התחייב לשלם, בסך 1186 ש”ח!!! מסתבר שבחתימתו על מסך המחשב של הנציג הוא חתם גם על הוראת קבע לתשלום הנ”ל וכך הוא הפך בעל כורחו ללקוח אורנג’.

העלות "המיוחדת" לחילי צה"ל של ה- Asus Memo Pad
העלות “המיוחדת” לחילי צה”ל של ה- Asus Memo Pad

לפרוטוקול, בני באמת רכש את המכשיר במודע, אבל תחת לחץ זמן, ביום שישי בצהריים, בירידה מהרכבת לאחר שהיה ער משעה 4 בבוקר, ובעוד הוא ממהר לתפוס אוטובוס הביתה ולאחר שנציג אורנג’ אמר לו שהמחיר מיוחד לחיילים.

תסכימו איתי שהמודעות של טירון בסיטואציה כזו היא לא בדיוק כמו של אדם בוגר שמגיע לדוכן כזה מיוזמתו לרכוש מכשיר.

לאחר כשבועיים מיום הקנייה בני פתח את המכשיר לראשונה, השתמש בו יום וחצי ואז נסדק מסך המכשיר מבפנים והמסך החיצוני נשאר שלם.
פניתי לשירות הלקוחות של ASUS ונאמר לי שתיקון יעלה באזור 300 ש”ח. כמובן שהם לא מקבלים שזה יכול להיות פגם בייצור והעלות תחול עלינו.

העליתי נקודה זו (לצורך הידיעה בלבד) לאולג, נציג אורנג’, שחזר אלי בפעם השנייה לאחר שציינתי בפניו שאני מתכוון לפרסם את ההתנהגות הזו של אורנג’, והוא הציע לי שאורנג’ תזכה את בני ב-300 ש”ח מהעסקה בהצגת קבלת תשלום על התיקון במעבדת ASUS וגם זה יעשה עבורנו באופן חריג.
כשאמרתי לאולג שבכוונתי לפרסם את הנושא בכל זאת הוא התחיל לגמגם לגבי הפשרה שהוא הציע, הוא לא אמר זאת מפורשות אבל זה נשמע כמו תנאי שאם אני רוצה את ההחזר של ה- 300 ש”ח האלה עלי להמנע מלפרסם את הסיפור.
הוא גם טען שאני רוצה גם לפרסם וגם לקבל מהם 300 ש”ח מה שכלל אינו נכון כי לא קיבלתי כלל את הצעתו.

במילים אחרות, לאחר שנציג אורנג פיתה את בני לרכוש מכשיר “במחיר מבצע” מנסה איש קשרי הלקוחות לפתות אותי בתשלום כדי שלא אפרסם איך אורנג’ מתנהגת לחיילים, למרות שהוא לא ממש הודה בכך בטלפון.
עלי לציין שבני לא היה היחיד שנפל בעיסקה המפוקפקת הזו באותו יום שישי, ויחד איתו רכשו עוד שני חיילים את הפלופ הזה. ועל זה כבר אמרו פעם ב“זהו זה” – “לא להתפתות לעיסקאות בשטח, אחרת אתה אוכל אותה, אוכל אותה בחזק, ואוכל אותה בגדול“.

אנחנו כבר לא נהיה יותר לקוחות אורנג’ לעולם.
ומעשים טובים? אחרי מעשה טוב כזה אינני מעונין לשמוע יותר על מעשיהם האחרים.

אשמח אם תשתפו ותפיצו שחיילים אחרים (וגם אזרחים) ייזהרו מליפול במלכודות של חברת אורנג’.

[qrcode]

תגובות בפייסבוק:

תגובות

3 תגובות

  1. אודי,
    לפחות תנסה להיות אוביקטיבי:

    1. מדובר באדם בוגר, מעל גיל 18, זה שהוא טירון והוא נטחן בצבא זה לא רלבנטי לכתבה שלך.
    באותה מידה אתה יכול לטעון שזה גזל שמקדונלדס גובה מחיילים 50 ש"ח על חתיכת קציצה שעולה לה 3 שקלים.

    2. זו הייתה אשמתו של החייל שהוא התפתה לרכוש את המוצר, אף אחד לא הצמיד לו אקדח לרקה.

    3. אם היו לו חרטות על ביצוע העסקה, הוא יכול היה לבטל תוך 14 יום, למה הוא לא בחר לבטל?

    *תופתע לגלות שאפילו אני בתור נציג שירות, הופתעתי לגלות שביטלו עסקאות גם מעבר ל14 יום, אז תעשה טובה…

    -שלא תטעה, אם הייתה עבודה לא תקינה של הנציג מכירות בשטח, זה לא לעניין, ואני מקווה שטיפלו בו בפן המשמעתי.

    אבל אם אותו טירון, היה תמים, ולא ביקש לראות על מה הוא חותם, או לכל היותר לקבל אסמכתא, אז האשמה היא גם שלו.

    ניר
    1. ניר, מעניין שאתה כלל לא מתייחס לעובדה שמרחו אותו במבצע מיוחד לחיילים. וממתי בן 18 הוא בוגר? כשזה נוח לך? אתה כשהיית בן 18 הגישו לך לחתימה מסמך מוסווה בן 30 עמודים על מסך מחשב? תעשה לי טובה

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d