היותירוקס
היותירוקס

בהמשך לסאגת האלטרוקסין, ולאחר שתמו כל מאגרי החירום של האלטרוקסין הישן והטוב, חשבתי שאוכל לקבל כל תחליף אפשרי מקופת החולים שלי.
מסתבר שהבירוקרטיה גוברת על הכל, ולמרות שרציתי לקבל את הסינטרואיד ולמרות כל ההתכתבויות עם מכבי, לא הצלחתי ולכן עברתי ליוטירוקס.
נשארתי באותו מינון שהייתי באלטרוקסין.
המעבר בוצע ללא הפסקה, ז”א יום לאחר סיום האלטרוקסין התחלתי את היוטירוקס.
לאחר חודש, שבמהלכו סבלתי מימים מסוימים של עייפות נוראית, ניגשתי לבצע בדיקות לבדיקת מצב ה- TSH.
התוצאה יצאה, למרבה הפלא, אני חייב לציין לנוכח כל הדיונים בפורומים השונים, מאוזנת… 2.98.
ולמרות זאת העייפות עודנה פוקדת את מעוני מידי כמה ימים, לא מפריע לתפקוד שוטף אבל מבקרת..

מהשיחות בפורומים השונים, ובמיוחד זה שבפייסבוק, הבנתי שגם אם התוצאה מאוזנת, לבלוטה לוקח זמן לקבל את השינוי בכדור וזו יכולה להיות הסיבה לעייפות.
אינני מתיימר לתת פרשנות רפואית חס וחלילה אבל אני מביא את התרשמותי מהדיונים בנושא.
אתם מוזמנים לשפוך אור נוסף לגבי התנסותכם האישית, כאן בתגובות.

[qrcode]

תגובות בפייסבוק:

תגובות

23 תגובות

  1. מטופלת ביוטירוקס ובכלל מתברר שאין לי בעיות בבלוטה לאחר תופעות לוואי קשות:רעד,דיכאון ,הקאות,מגרנות ,טשטוש בראיה .הפסקתי מיד את נתרוםה ואני עדיין לא יוצאת מזה.
    כמה זמן לוקח לתרוםה הארורה הזאת לצאת מהגוף?
    אין לי חיים ואני בחוסר תםקוד מלא.

    לאה וייצמן-נאוי
  2. שלום לכולם. רבים מכם כתבו שהיוטירקס גרם לכם להשמנה, בעוד שאצלי זה גרם להפך – ירידה במשקל. לפני כן לא לקחתי שום תרופה לבלוטת התריס. גם קראתי באינטרנט שהתרופה הזו עלולה להוביל דווקא להרזיה. האם זה יכול להיות, שאצלי זה משפיע כך ואצל האחרים אחרת? האם זה יכול להיות קשור לכך שזו התרופה הראשונה שאני נוטלת לבלוטת התריס?

    נעה
  3. שלום,

    למרות שהתרופה עוזרת למטרה לשמה ניתנה גם אני מאד מתוסכלת מתופעות הלוואי שלה אשר מקשות עליי בתפקוד היומיומי… ד”א סינתרואיד הייתה איומה ביחס ליוטירוקס.

    אובחנה אצלי תת פעילות גבולית ביותר והמחזורים לא היו סדירים, מכיוון שאנו מנסים להרות רשמו לי כדורים לאיזון הבלוטה. תחילה נרשם לי synthroid שגרם לי לכאבים קשים בכל הגוף, עייפות כרונית ושינה מעל 12 שעות ביום, השמנה, דכאון. החליפו לי לeuthyrox 50 במינון של 350 לשבוע. חשתי מעט הקלה – העייפות, הדיכאון וההשמנה מעט פחתו, והכאבים בכל הגוף הפסיקו.

    לאחר כחודשיים-שלושה המחזורים הפכו לסדירים אך הבלוטה עברה להיפר קיצוני. נאמר לי להפחית רק מעט את המינון ל- 250 בשבוע. על סמך דעתי הפחתתי ל-125 ו- פתאום הרגשתי מצויין. גם העייפות הדכאון וההשמנה הפסיקו. אבל מיד גם המחזור שוב השתבש. חזרתי למינון הגבוה יחד עם כל תופעות הלוואי.

    סיוט…

    מירית
  4. לפני כשמונה חודשים התחלתי לקחת יוטירוקס מכיוון כשבבדיקות הדם נימצא TSH כפול מהגבול העליון. לאחר כשלושה חודשים עשיתי בדיקה שתוצאותיה עמדו צמוד לגבול העליון אך לא מחוצה לו. בערך 5.
    עד שלא הגעתי היום לאתר הזה , לא הבנתי למה השיער שלי נראה פתאום כמו ליפה, אני מזיעה כשיוצאת כאילו יצאתי ממקלחת, משמינה ברמות מטורפות בעת שאינני אוכלת יותר מהרגיל ולאורך חיי הייתי תמיד בין רזה לסבירה. בתקופה האחרונה שמנתי לדעתי כשבעה ק”ג, העור שלי יבש וכשאני הולכת, אני נאלצת לעצור כל מס’ צעדים. יש לי תוסף תזונה חדש וקוראים לו אופטלגין ובחצי שנה האחרונה התחלתי לקבל גם קרדילוק וסימבקור עקב דופק מואץ ולחץ דם גבוהה ועלייה בכולסטרול. והכל מאז התגלה לי ממש בטעות שאני סובלת ממחלת מחשימוטו (אשימוטו או משהו דומה). האם לא עדיף כבר לוותר על הכדורים האלה? עד כמה זה מסוכן לא לקחת אותם כי ניראה לי מכל הבחינות שמסוכן יותר לקחת.

    איריס
  5. גם אני עברתי לטיפול ביוטירוקס וכל תופעות הלוואי נוגעות גם בי לצערי הרב (השמנה, נשירה קשה של שיערי, יובש בשיער, גרד בקרקפת, עייפות קשה וכאבים בידיים וברגליים. פניתי לרופא עור בגלל הנשירה והגרד בשיער. לאחר הבדיקה הוא אמר לי שהקרקפת נקיה מכל חולי ושאל האם יש לי בעיה עם בלוטת התריס? עדכנתי אותו שאני לוקחת יוטירוקס והבלוטה מאוזנת והוא מיד אמר לי לגשת לעשות בדיקות דם חוזרות. (בעוד שבוע אעשה בדיקות חוזרות) פניתי לרופא המשפחה עם השאלה האם תופעות הלוואי שייכות ליוטירוקס והא כעס ואמר לי שלא יתכן של תופעה אנחנו נייחס ליוטירוקס. אני אובדת עיצות בנושא.

  6. שלום
    אני בת 27 ויותר מחמש שנים סבלתי מכאבים בלתי מוסברים בידים וכתפים לאחר בדיקות מעמיקות שלי עליתי על הבעיה שזה נובע מאי תפקוד של בלוטת התריס. וכן גיליתי שיש לי את כל התסמינים של תת פעילות בבלוטת התריס אם זה נשירת שער מאסיבית שלא מפסיקה, עליה במשקל (10 קילו פחות משנה), עיפות כרונית, עצירות ובעיות בחילוף חומרים,רגישות לקור בידים ורגלים ויובש בכל הגוף. הרבה פעמים חשבתי שתופעות אלו נבעו מהעובדה שהיותי אנמית אבל לאחר בדיקות דם גיליתי שיש לי בעיה בבלוטת התריס.
    עפ”י בדיקות הדם -יש לי תת פעליות בבלוטת התריס, ועפ”י בדיקת הנוגדנים מדובר במחלת שימוטו. רופאת המשפחה החלה טיפול איתי- ביוטירוקס (עדין לא לקחתי את התרופה). היתי רוצה להתיעץ עימכם, שכן אני כבר לא סומכת על רופאי המשפחה (שכן סבלתי תק’ ארוכה והיא אפילו לא חשבה בעצמה לעשות לי את הבדיקות, מזלי שגלשתי הרבה ובדקתי בפורמים).
    1. האם כדאי להתחיל את הטיפול ביוטרוקס- שמעתי על תופעות הלוואי ואינני רוצה להוסיף למה שיש לי כבר (נשירת שער, השמנה דיכאון)? להזכירכם לא טופלתי בעבר בשום תרופה.
    2. האם מומלץ להוסיף גם טיפול של צמחי מרפא? או לטפל רק באמצעות טיפול טבעי ללא כדורים?
    3. תופעות הלוואי שהתרחשו האם הם כתוצאה משינוי של התרופה ומינון לא נכון ממעבר של אלטרוקסין ליוטרוקס? או שתופעות אלו יתרחשו בלי שום קשר גם אם אני מתחילה טיפול ישירות ביוטירוקס?

    אשמח לשמוע תגובות ודרכי התמודדות עם המחלה.
    גל

    גל
  7. שלום אני בת 55 משתמשת כבר שנה ביוטירוקס אני מאוזנת מבחינת הבלוטה אבל ישנם תופעות כמו נשירת שיער מוגברת בעיות בשרירי הרגליים עד כדי קשיים בהליכה . האם זה מוכר לכם ? באנדוקרינולוגיה אומר שזו תרופה. בטוחה ואין תופעות לואי האם זה נכון אשמח לשמוע תגובות נוספות.

    שרה
    1. שלום שרה,

      שמי הדס. גם אני סובלת מכאבי שרירים איומים בעקבות השימוש בתרופה יוטירוקס. נשירת שיער עייפות והשמנה מהירה מאד על אף שה TSH מאוזן.

      לאט לאט אני מוצאת עוד אנשים שסובלים מאותן תופעות. משהו ביוטירוקס לא עובד למרות התיקון של ה TSH. אני ניסיתי להפסיק את השימוש ביוטירוקס לעשרה ימים והכאבים בשרירים ובמפרקים פחתו, אלא שכידוע לכולנו, אני אינני יכולה לעשות זאת. אני מאד חוששת להתחיל סינטרואיד ולהתמודד עם תופעות לוואי חדשות. אני אפתח בימים הקרובים פורום למעקב אחר נושא זה ולאיתור נפגעות יוטירוקס נוספות.

      אני מאמינה שהמטופלים ביוטירוקס כבר מותשים כל כך מהסיפור ואינם מסוגלים להיבק עוד אך למעשה, התחליף הזה איננו איכותי ולא מתאים לכולם.

      הדס הראל
  8. שמי יוסף , שלום אודי גם אני הייתי מספר שנים מטופל באלטרוקסין , וכפי שקרה לכולם אם החלפת של התרופה סבלתי מאד , פניתי לרופא האינדוקרני והוא החליף לי ליוטירקס , אני צורך את התרופה כשבעה חודשים, ובימים האחרונים אני מרגיש דפיקות לב מוגברות , לחץ בחזה כאבים בגב ולאורך היד פניתי לרופא ביום חמישי שעבר למרפאה “ביקור רופא” מכיון שהמרפאה שלי הייתה סגורה ולאחר א.ק.ג. הופנתי לבית חולים איכלוב למיון לאחר בדיקות דם ושוב א.ק.ג. וצילום נאמר שהכל תקין והפנו אותי לרופאה המטפלת להמשך בירור במיפוי לב והולטר שבהמשך השבוע אני אמור לעבור , היום הייתי בטיפול אצל המרפאה האלטרנטיבית של קופ”ח כללית וסיפרתי למטפל על התופעות שהיו לי ותשובתו הייתה שזה מהיורטיקס שאני צורך והמליץ בדחיפות לעבור snythroid הוא הסביר לי שמספר מטופלות שלו התלננו על תופעות דומות והוא המליץ להם על snythroid פניתי היום אחה”צ לרופאה שלי עם המלצתו והיא אמרה לי שהיא חייבת להפנות את זה לוועדה כדי שיאשרו , ואני מאד מקווה שהם יאשרו. והאמת שזה מאד מטריד אותי שכך משחקים בבריאותנו

    יוסף כהן
  9. קבלתי אתמול תחליף = ליוטירוקס . האלטרוקסין חדל לעשות את העבודה ושמנתי מס’ לא קטן של קילוגרמים.התלוננתי לפני כמה חודשים לרופאת המשפחה אך היא לא שמה לב להערותי. כעת אני פוחדת לקחת את התרופה החדשה -יוטירוקס שמא יקרה לי משהו כמו שקרה למאות אנשים עם התרופה הקודמת. האם יש מישהו מבין החברים החולה בעוד מחלות והתרופה השפיעה עליו לא טוב? אני סןכרתית וסובלת מלחץ דם חוץ מאי פעילות הבלוטה. אשמח לקבל תגובות בפייס בוק (כבר מתחברת) תודה ויום טוב והרבה בריאות

      1. שלום דב
        אני גם טופלתי באלטרוקסין והיום אני עוברת לתחליף יותירוקס
        אני לא רואה שום מילה בעברית הכל באנגלית
        האם זו לא שערוריה ???
        יש לפנות דחוף למשרד הבריאות
        מה דעתך ???
        מזל

        mazal

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d