ביבי אשם!!!!

ביבי וליברמן במלחמת הכוכבים?
ביבי וליברמן במלחמת הכוכבים?

נכון שאתם נתקלים באמירה הזו בתדירות הולכת וגוברת ככל שמועד הבחירות מתקרב?
חשבתם למה בעצם ביבי אשם?
למה לבני, יחימוביץ’, יאיר לפיד ודומיהם הופכים את חיינו פה לשחורים משחור? והשחור הולך ומתחזק ככל שמועד הבחירות מתקרב?
למה ציפי לבני מפרסמת מודעות חוצות המתיימרות להיות “חומר למחשבה” שמזהירות את הציבור שביבי וליברמן הם אסון ולבני תביא שלום?

מאחר והתחלתי בנושא השלום, חשוב לציין שדווקא ממשלת ליכוד היא זו שהביאה להסכם השלום הראשון עם מצרים. לא שאני מייחס לזה חשיבות רבה מידי, כי הרי זהו שלום מבוים ופיקטיבי ובבוא השעה לא נראה לי שהמצרים יתייצבו לצידנו…

ולסיבות למה ביבי אשם (והכוונה כמובן לביבי וממשלתו):
ביבי אשם במחירי הדיור הגבוהים – נכון חלקית, יותר לא נכון מאשר נכון. אם שמתם לב, בתקופת ה”מחאה החברתית” בשנה שעברה נוצר קפאון במכירת דירות חדשות. הקיפאון לא החזיק זמן רב ואנשים שבו וקנו דירות, וקצב המכירות הולך ומתגבר, וזה אמור להיות לא הגיוני, כי אם כולם טוענים שהמצב הכלכלי פה קשה, מנין יש לכולם כסף לקנות דירות במחירים האלה?
אני טוען, שאם היתה פה מחאה של ממש, ז”א אף אחד לא היה קונה דירה אחת לרפואה למשך זמן (ולא כמו זמן ההשעייה של פניני), לא היתה לקבלנים ברירה אלא להוזיל את המחירים משמעותית.
נכון, תגידו שהמדינה צריכה לתת את האדמות בחינם על מנת שמחירי הדירות יוזלו משמעותית אבל כדי לדחוף את המדינה לעשות זאת צריך מחאה.
אלא שהעַם הנחמד שלנו לא מסוגל למחות באמת. אנחנו אלופים בלקטר ולבכות, ולכתוב טורים שלמים על כמה קשה פה, אבל חרם אמיתי??? זה ביוון או בדנמרק או בצרפת. לא פה.
אם תחשבו טוב, אנחנו, הציבור מחזיקים בחלק ניכר מהאחריות למחירים הגבוהים של הדירות בארץ.

ביבי אשם במצב הכלכלי בארץ – על איזה מצב כלכלי לא טוב אנחנו מדברים? הרי כל הפרשנים בארץ וגם בחו”ל טוענים שמצבנו כלכלי טוב ויציב. הם גם טוענים שכמעט בכל מקום מעמד הביניים הוא זה שנדפק, כי אם לוקחים יותר מס מהעשירים לא מגייסים הרבה כסף. ריצ’רד קווסט, מבכירי הפרשנים הכלכליים של CNN, טוען שהישראלים אוהבים בעיקר להתלונן.
ובכלל, נסו להזכר בימי איזו ממשלה החלה האינפלציה להרים ראש ואיזו ממשלה לבסוף יישמה את התכנית לעצירת האינפלציה אי שם בשנות ה-80.

ביבי אשם במצב מערכת החינוך בישראל – האמת? גם אני חשבתי שמערכת החינוך פה דפוקה ואני עדיין חושב שחינוך אמיתי באמת אין פה, אבל ללמוד לומדים. אחרת איך תסבירו את תוצאות המבחנים הבינלאומיים שהתפרסמו לאחרונה ומציבים את ישראל במקומות גבוהים מהרבה מדינות מערביות מפותחות?
בטח תגידו שזה בגלל שהחרדים והערבים לא נכללו במבחנים האלה. אבל… גם במבחנים הקודמים שהיו הם לא נכללו ודרוגינו אז היה גרוע בהרבה מאשר היום.

ביבי אשם במצב הבטחוני – נו, באמת… אנחנו מדינה זערורית, מוקפת בערבים מכל צדדינו (חוץ מהים, לשם הם רוצים להשליכנו כדברי משעל). אותם ערבים חוזרים ומצהירים שהם יעשו הכל לשחרר את פלסטין מעול הכיבוש. וכשהם אומרים פלסטין הם מתכוונים לאדמות עליהן אנו יושבים, כולל רמת אביב ויפו, לוד, עכו ועוד ועוד.
אין בכוונתם להסתפק ברצועת עזה או בגדה המערבית.

אל תבינו אותי לא נכון, אינני טוען לרגע שביבי וממשלתו פועלים ב-100% לטובת העם והמדינה. הם, כמו כל פוליטיקאי אחר, פועלים קודם כל לרווחתם האישית (זו אמונתי).
יש פה עוד המון מה לתקן ולשפר.
שיעור העוני ב-2011 היה 21.3%, אבל עומת זאת בארה”ב הגדולה והמפותחת שיעור העוני הולך ועולה ועומד על 15.7% לאותה שנה. אבל.. אל תתנו למספרים לבלבל אתכם מאחר ששיטות המדידה הן שונות בין כל מדינה ומדינה ולגבי אחוז העוני פה… תלוי את מי שואלים ואיך מודדים. דרך אגב, אם תצליחו להבין מהדו”ח של הביטוח הלאומי מהו אחוז העניים, תזכו בפרס ישראל.
האחיות לא מרוויחות שכר הוגן, וגם השוטרים לא, וישנם עוד מגזרים שלמים שצריך לטפל בהם.

אבל, לא הכל שחור, נהפוך הוא, אבל מכאן ועד להאשים את בנימין נתניהו בכל מה שקורה פה??? יש לנו מדינה נפלאה, ורובנו לא היו בוחרים אפילו לשנייה לקום וללכת למקום אחר.
אבל גם לנו כעַם יש אחריות למה שקורה פה. אנחנו בוחרים מי ינהל אותנו, הממשלה הם העובדים שלנו בעצם, עובדים שאנחנו שכרנו לביצוע העבודה על פי תשובתם למכרז אותו פרסמנו אנחנו (בתקווה שפרסמנו אותו כמו שצריך).
לנו כמעסיקים יש הזכות המלאה לפטר את העובדים שלא ממלאים את מלאכתם.
דרכנו לפטר אותם היא דרך מאחה חברתית וחרם על מה שלא נראה לנו.
ברגע שנצליח ליישם פה מחאה אמיתית וחרם צרכנים אמיתי אנחנו נגרום לשינוי.

והנה, הגשתי לכם חומר למחשבה…

שיהיה לנו בהצלחה!

[qrcode]

תגובות בפייסבוק:

תגובות

תגובה אחת

  1. כמאמר מירי רגב: תגיד אתה סתום? אתה לא מבין שטוב ורע אלה מילים יחסיות? המצב הכלכלי טוב? יחסית למקסיקו הוא טוב. יחסית למדינות ה-OECD הוא רע. מצב החינוך טוב? לא שמת לב שהמבחנים שהציגו מקום 7 במטמטיקה לא בחנו 25% מהאוכלוסיה? אם טוב לך, תמשיך להצביע ביבי. ל-25% מהאוכלוסייה שמתחת לקו העוני ביבי רע. הוא לא אשם בזה. הממשלה שלפניו לא תיקנה את זה כמו זו שלפניה. אבל אם ביבי לא תיקן הוא צריך ללכת הביתה.

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d