עובדי חברת החשמל בפעולה
עובדי חברת החשמל בפעולה

בניגוד לכל אמצעי התשקורת (הסילוף בכוונה) שכבר החלו מחפשים עריפת ראשים עוד בטרם שככה הסערה רציתי להאיר כמה נקודות מנקודת מבט אחרת.
כל כלי התקשורת בארץ כבר מריחים דם, מי טעה בהכנות לסערה? איך לא ציפו לזה? למה התשתיות קרסו ועוד שאלות מטומטמות כגודל טמטומו של הכתב הממוצע באותו ערוץ/אתר.

אז בואו נעמיד כמה דברים על דיוקם.
קודם כל, שירותי החיזוי הנחמדים שלנו טעו בחיזוי הסערה עד 3 ימים בערך לפני שהחלה. הם טענו שקיים סיכוי קלוש לשלג בירושלים.
ולמרות זאת, חברת החשמל, עיריית ירושלים ועוד נערכו מראש בכוחות מתוגברים ובציוד רב ככל הקיים.

אבל מה לעשות ולמרות ההערכות, איתני הטבע החליטו להחמיר איתנו ותקפו במלוא כוחם בכמויות שלג אינסופיות שחסמו את הדרכים בצורה כזו שגם עם כל ההכנות לא ניתן היה לפתוח אותן גם במשך שעות ארוכות ובעצם כמה ימים?
עובדי חברת החשמל, עם כל רצונם, לא יכלו ולא יכולים להגיע לכל מוקדי התקלות מאחר והדרכים חסומות ולא הם אחראים על פתיחת הדרכים.
עובדי חברת החשמל יחד עם אנשי כוחות הבטחון חרפו את נפשם, תרתי משמע, על מנת לתקן כל תקלה אליה הצליחו להגיע גם במזג האוויר הסוער.
אני חייב לציין, שאני הראשון להכנס בחברת החשמל ובכוחות הבטחון בדרך כלל, אבל לא הפעם!

עמוד חשמל שקרס
עמוד חשמל שקרס

מי שצריך לחטוף על הראש פה הוא הישראלי הממוצע שקיבל התראות ואזהרות אינספור לא לצאת מהבית ולא להגיע לאזורים המושלגים ולמרות הכל יצאו כמויות של אזרחים מהבית לכיוון ירושלים וחסמו את הגישה אליה גם לכוחות הבטחון.

עכשיו, רק שתבינו, סערה כזו עם כמויות של שלג בגובה של 40-50 ס”מ שנמשכת בלי הפסקה במשך יומיים ויותר היא חריגה גם בקנה מידה אמריקאי שם רגילים לסופות מעין אלו.
ולמרות שבארה”ב רגילים לסופות כאלה, ברגע שמתחילה סופה כזו מתנתקים מיליוני בני אדם מרשת החשמל למשך שבוע ויותר. בדוק! תאמינו לי.
רוב התושבים באזורים אלו למודי ניסיון ומצוידים בגנרטורים פרטיים כדי לא לקפוא בקור העז.

ואילו אצלנו, מדינה שסערה כזו מתרחשת בה אחת ל-20 שנה ויותר, נותקו כמה עשרות אלפי תושבים מרשת החשמל ובטוחני שעד ליום שני מקסימום לכולם יהיה חשמל חזרה.
מדברים פה כמה אזרחים קטנוניים על כך שהתשתיות פה לא בנויות לסערות כאלה, מה רציתם? שבשביל סערה שמתרחשת אחת לזמן כה רב ישקיעו מיליונים בתשתיות מיותרות?
המצב אצלנו עוד מצוין יחסית לאמריקה הנאורה. פה רוב תשתיות החשמל מתחת לאדמה, שם כל התשתיות על עמודי עץ שבכל רוח קורסים תוך דקות. שם לא שמעו על תשתית מתחת לאדמה.
אישית אני מכיר עובד חברת החשמל שמגיע בימים אלה הביתה לכמה שעות על מנת לאכול, לנוח מעט, להתקלח ולצאת שוב לעבודה. שלא לדבר על השוטרים, החיילים ויתר כוחות ההצלה שעושים לילות כימים למען סיוע לנצורים ומחוסרי החשמל.

זה המקום להצדיע לעובדי חברת החשמל, המשטרה, שירותי ההצלה השונים וצה”ל במקום להעביר ביקורת מיותרת וחסרת תכלית.
צודק שר הבטחון באמירתו שאין פה שום מחדל.
טועה מבקר המדינה באומרו שיש לבחון את קריסת המערכות. אנו לא מדינה שאמורה להיות ערוכה למצבי קיצון כאלה, אנחנו לא אירופה או ארה”ב.
ולמרות זאת, כוחות ההצלה התראגנו במהירות שיא והגישו ועדיין מגישים עזרה לכולם.

אני מצדיע בזאת לעובדי חברת החשמל, צה”ל, המשטרה, מכבי האש, מגן דוד וכל ארגון שפועל בימים אלה לסיוע לנזקקי הסערה.
יישר כוחכם ואל תרתעו ותפחדו מהביקורת. רוב המבקרים הם כאלה שבשום מצב לא היו עושים זאת יותר טוב.

[qrcode]

תגובות בפייסבוק:

תגובות

תגובה אחת

אהבתם? לא אהבתם? אשמח לתגובה

%d